صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۶۹

لحظات التهاب در لانه شیطان 


نوع و نحوه موضع گیری سناتورهای آمریکایی در قبال شهادت سردار و قهرمان همیشگی  رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی به خوبی بیانگر التهابی است که سرتاسر کاخ سفید ، کنگره و هیات حاکمه ایالات متحده را فرا گرفته است. این التهاب، لحظه به لحظه در حال گسترش و تقویت است.  در این میان، صریح ترین موضع گیری ها، از سوی نامزدهای رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بیان شده است.جو بایدن اصلی ترین رقیب ترامپ در انتقاد از توجیه مقامات نظامی و امنیتی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی می گوید :
"هیچ کدام از این اقدامات این واقعیت که این اقدام، اقدام تنش‌زای بزرگی بوده است را خنثی نمی‌کند. بیانیه دولت آمریکا  مطرح می‌کند که هدف آن جلوگیری از حملات آینده از سوی ایران است، اما این اقدام به احتمال زیاد تاثیر معکوس خواهد داشت. رئیس جمهور ترامپ یک کبریت را به بشکه باروت انداخت."
بایدن خطاب به ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی هشدار داده است که ایران حتما نسبت به این مسئله واکنش نشان خواهد داد و همین مسئله، درگیری بزرگی را به ضرر ایالات متحده شکل خواهد داد. برنی سندرز دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سناتور فعلی کنگره نیز در واکنش به شهادت سپهبد سلیمانی در حمله نیروهای ارتش این کشور، آن را اقدام خطرناک تشدید کننده اوضاع دانست که ایالات متحده را به جنگ فاجعه بار دیگری در منطقه غرب آُسیا  نزدیک تر می کند.
فراتر از آن ، سکوت همراه با اضطراب بسیاری از نزدیکان ترامپ در قبال اقدام تروریستی و وقیحانه اخیر ارتش این کشور در عراق ، بیانگر ترس و وحشتی است که سرتاسر ایالات متحده را فرا خواهد گرفت. بدون شک، این ترس و وحشت در نهایت تاویل و تفسیری عینی به خود گرفته  و برای عاملان و آمران شهادت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک "کابوس واقعی" تبدیل خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات